czwartek, 27 września 2012

High School !





To prawdziwe zdjecie :D Moja nowa , wymarzona i wysniona szkola.
Do Bad Axe High School chodzi okolo 500 uczniow. Sa cztery klasy : najmlodsza 8th, a najstrasz 12th- Seniorzy a wsrod nich polska Seniorka Gabi. Szkola od wielu lat prowadzi wymiane studencka, a ja jestem ich pierwsza wymienniczka z Polski.
Jak dziala amerykanskie liceum? Inaczej niz polskie, zdecydowanie, ale poziom ( ku zaskoczeniu wszystkich moich znajomych) jest dosyc podobny, z tym wyjatkiem ze tutaj wiekszy nacisk jest na zastosowanie praktyczne  wielu przedmiotow. Kazdego dnia masz te same lekcje, ktore wybrales na poczatku roku - SAM! Mozesz zmienic swoj schedule w drugim semestrze, jesli masz taka ochote ale z pary przedmiotow nie mozesz zrezygnowac. A przedmioty kotre oferuje moja szkola to :

  • angielski
  • matematyka( pre calc- najwyzszy szczebel zawiera caly material z matematyki; algebra;geometria)
  • amerykanska historia
  • historia swiata
  • rzad i polityka
  • buisness i zarzadzanie
  • chemia
  • fizyka
  • srodowisko
  • geografia
  • nauki przyrodnicze( wszystko w kupie : chemia, fizyka, srodowisko, geografia)
  • zoologia ( bede rozcinala male swinki)
  • biologia ( zajmujesz sie robalami)
  • sztuka
  • fotografia
  • zajecia techniczne ( warsztat, zabawa z silnikiem samochodowym)
  • zajecia zwiazane z drewnem( krojenie, wycinanie, budki dla ptaszkow;)
  • Przysposobienie obronne
  • chor
Jak widac bardzo szeroka paleta mozliwosci. Jak juz wspominalam codzinnie te same lekcje i codziennie masz 7 lekcji zaczynasz o 08:01 a konczysz o 15:19 nie pytajcie mnie dlaczego takie glupkowate godziny bo nikt tego tuutaj nie wie. Kazda lekcje masz z innym ludzmi, switetna sprawa bo dzieki temu mozesz poznac naprawde duzo ludzi. Dwa podstawowe przedmioty(matematyka,angielski) masz z ludzmi w swoim wieku a pozniej klasy sa mieszane, nie wliczajac 8th- oni wszystko maja razem.

Moja nauka narazie jest bardzo smieszna :) Chca nie chca musze sie pochwalic ze moj angielski sie troche polepszyl. Z dnia na dzien widac i slychac roznice. O wiele latwiej jest z zrozumiem niz mowiem no ale coz to dopiero 1 miesiac, albo juz pierwszy miesiac ! Wiec na lekcjach slucham co sie dzieje , w domu staram sie rozwiazac zadania domowe a jak mam problem to siadam na kompka i wlaczam translatora wiec zabawa jest.
Sport to bardzo wazna rzecz w szkole. Po szkole jest masa treningow. Sporty podzielone sa na 4 pory roku a mozna wybierac pomiedzy :
  • siatkowka
  • koszykowka
  • pilka nozna
  • football
  • baseball
  • softball( zasady takie same jak w baseballu tylko ze pilka jest mieksza- to baseball dla dziewczyn)
  • wrestling
  • kregle
  • tennis
  • jezdziectwo
  • plywanie
Nic tylko korzystac z zycia :) Ja na razie wybralam tennis i bardzo mi sie podoba ta gra. Nie wazne ze moje pilki leca w strone oceanu albo ja krzycze jak leci ostra pilka najwazniejsze w zyciu jest to zeby czuc sie wolnym i szczesliwym. Nie zbyt wazne jest to co ludzie o tobie mysla i szeptaja za plecami. Jesli czujesz sie szczesliwy to wspaniale, jesli ludzie Cie obgaduja to wspaniale - bo nie jestes szara myszka, tylko SOBA i nie boisz pokazac sie swiatu swojego prawdziwego JA.


2 komentarze:

  1. Wreszcie nareszcie jakiś wpis :) Dzięki Tobie możemy poznać chociaż po części tajniki amerykańskiego życia...
    Trzymaj się, idź do przodu i nie oglądaj się za siebie :))

    OdpowiedzUsuń